2011. január 18., kedd

Fogyókúra édesszájúaknak (tapasztalatok steviáról)


Fogyókúra eredménye továbbra is 2kg.

A fogyókúrák legnehezebb része, hogy nem lehet enni édességet. Nekem pont az tetszik a Norbi update-ben, hogy a szabályok betartásával lehet enni édeset is. Egyrészt délelőtt egy keveset, másrészt délután 1-esekből.

Az édesítőszer okozott nekem némi fejtörést. Szoptatás mellett nem szívesen ettem volna, mesterséges, egészségtelen dolgokat. Sokat keresgéltem, amíg ráakadtam a Steviára.

A stevia egy növény, amelynek édes a levele. Egyik barátnőm szerzett növényt, és ő a levelét főzi bele az ételekbe és édes lesz. Sehol, semmi rosszat nem olvastam a steviáról. Úgy képzelem ez olyasmi, mintha a fokhagyma édes lenne, és azt tennéd az ételbe, az sem egészségtelen.



A stevia növénynek cukor- és májanyagcserére gyakorolt jótékony hatása van, illetve gyulladáscsökkentő. Emésztést segítő hatása mellett magas C és A vitamin, valamint cink-, vas-, magnézium tartalma is bizonyított!

Én nem kaptam növényt, hanem bioboltban szereztem be bogyós kiszerelésű steviát. Az áráról ne ejtsünk szót, de azért a vérnyomáscsökkentő gyógyszer drágább lenne. Ekkora túlsúlynál az előbb-utóbb bejátszana ugyebár.

Tapasztalataim szerint a stevia (bogyó) kevésbé édes, mint mesterséges társai. Nehezebben is oldódik, tejben például kifejezetten nehezen. Én egy kis vízben össze szoktam törni, mielőtt bármibe belerakom.
A mellékíze nem vészes, de ha sokat teszek valamibe, akkor kiérzem.
Én a tejeskávét (nagyon pici kávéval) eddig egy édeskével ittam, most két stevia bogyóval.

Próbáltad már esetleg a folyékony változatát? Állítólag van olyan is.

5 megjegyzés:

  1. Lehet kapni por alakban is a Stiviat.
    Edesebb mint a kristaly cukor.

    Kulonben nefelejtsd el a mezet se mint edesito szert :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én is update szerint élek, és szerintem fantasztikus módszer!

    Használtam már folyékony sztíviát, sokkal édesebb, mint az átlag folyékony édesítőszerek, nekem nem igazán jött be, éreztem valami mellékízt. Most nyírfacukrot használok, nekem ez vált be.
    Szia
    Judit

    VálaszTörlés
  3. Romesz, a méz egészséges, de hizlal is, nem? Néha a reggeli kávéba azt teszem, egyszerűen az egészséges élet jegyében, de az maximum egy kiskanálnyi naponta.
    Stiviából por alakút még sehol nem láttam.

    Judit, múltkor csak azért nem vettem meg a folyékonyt, mert nem volt ráírva, hogy mennyi cukornak felel meg, a tablettásat már ismerem. Annak is van egy kis mellékíze, de szerintem tűrhető.

    VálaszTörlés
  4. Xandria!:

    Minden a mennyisegen mulik.
    En nem hasznalok szinte semmihez edesitot, legyen az cukor mez vagy stivia.
    Ha cukrot hasznalsz akkor ne a kristalycukrot hanem a barnat vedd inkabb. Bar a barna is finomitott kristalycukorbol keszul es finomitas utan barnitjak csak be.
    Egy teaskanal kristalycukor kulonben 16 kaloriat,
    1 kanal mez 21 kaloria
    a Stevia viszont nulla kaloriat tartalmaz.
    Mindenesetre en akkor is a mezet valasztanam, csak szem elott tartanam mit kapok belole.

    VálaszTörlés
  5. Romesz, akkor Te biztos nem vagy olyan reménytelenül édes szájú, mint én. :)
    Félek nem sokáig bírnám a megszorításokat, ha nem ehetnék minden nap édességet.
    Ahogy kiveszem a szavaidból a Te bevált fogyókúrás módszered más, mert kalóriát számlálsz, és deficitet hozol létre. A lényeg nyilván ugyan az, csak a módszer kicsit különbözik.
    Pont a zabkorpa ilyen szempontból érdekes, elvileg hasonló mennyiségű kalória van benne, mint a kenyérben, de állítólag nem tudjuk megemészteni, csak átmegy a szervezeten. Norbi update 1-es, de ha a kalóriát nézem, akkor lehet nem is kevés. (talán 300kcal cukor nélkül 1 bögre tejből)
    Na jó, nem filózom ilyeneken, próbálom egyszerűen tartani a norbi update szabályokat, eddig bevált. :)

    VálaszTörlés