2011. április 19., kedd

Update palacsinta recept

Fogyás: 4kg

Teljesen rákattantam a zabkorpás update palacsintára, mióta először csináltam.
Nagyon finom, aztán laktató, és még fogyókúrás is!

Állítólag az update lisztből készített palacsinta teljes mértékben azonos a normál palacsintával. Ezt azért a zabkorpár update palacsintáról nem lehet elmondani. Kicsit vastagabb lesz a tészta és ízetlenebb. Ezt én két dologgal ellensúlyozom, egyrészt kicsit több sóval, másrészt citromhéjat reszelek bele.






A lenti receptből 3 jó nagy update palacsinta jön ki.
Update 1 palacsinta recept:

1tojás
1,5dl tej
10dkg zabkorpa

citromhéj
olívaolaj

Nem szoktam méregetni a zabkorpát. Egy hajszállal hígabbnak kell lennie az update palacsinta tésztának, mint a normálnak. Hagyni kell 15 percet állni. Akkor megszívja magát, és kicsit sűrűbb lesz a normál tésztáénál. Le is ülepszik, ezért kevergetni kell.
Én csak pár csepp olajat teszek alá, és lesem a pillanatot, amikor meg kell fordítani, különben nagyon barna lesz. Ha korán fordítod meg, akkor szétszakad.
A tölteléket nem kell sajnálni, jó vastagon mehet bele. Lehet update puding, túró stb. töltelék.

Leírom én mit szoktam csinálni bele tölteléknek. Alma mindig van itthon, és túrót, meg pudingot viszonylag sokszor eszek, ezért a változatosság kedvéért almás tölteléket teszek bele.

Almás töltelék update palacsintába:

1 közepes alma
fahéj
vaníliás, vagy tejszín ízű pudingpor
kicsi citromlé
5db stivia (vagy kb. 2 sima édeske)

Nagy lyukú reszelőn héjastul lereszelem az almát
. Engedek rá némi vizet, és abban főzöm 1-2 percet. Mehet bele egy kis citromlé, hogy ne legyen hányás színű, és az édeske, meg a fahéj.
Amikor az alma már kicsit megpuhult, akkor 1,5-2 kanál pudingport elkeverek pici vízzel, és nyakon öntöm vele. Ettől kap egy zselés állagot az egész. Pont elég a három palacsintába.

Az update 1 palacsintának nagy előnye, hogy vendégség esetén nem kell csorgatnod a nyálad, amíg a többiek tömik magukba a palacsintát, hátránya, hogy a család is imádja, így mindenkinek kell csinálni, úgyhogy hétköznap macerás.

Ja, és ha igazán mennyeit akartok enni, akkor koronázzátok meg az update 1 palacsintát diétás tejszínhabbal! Mmmm

2 megjegyzés:

  1. Tök jól néz ki!
    Mennyit is lehet egyszerre letolni belőle? :DDD

    VálaszTörlés
  2. Én egy ilyen adagot, amiből 3 palacsinta lesz meg szoktam enni egy alkalommal.
    Ha nagy vendégség van, és mindenki rettentő sokat eszik körülöttem, akkor ez egyszerű önvédelem. ;)

    VálaszTörlés